سارمینا

سارمینا

نقاشی ,مد و فشن , کاردستی , افراد مشهور , مدل لباس , آشپزی , دکوراسیون , سفر
سارمینا

سارمینا

نقاشی ,مد و فشن , کاردستی , افراد مشهور , مدل لباس , آشپزی , دکوراسیون , سفر

تفاوت بین تبلیغات و مارکتینگ چیست ؟

فرق بین مارکتینگ و تبلیغات چیست ؟

 

اگر همین حالا از فردی که کنار دست شما ایستاده این سوال رو بپرسید قطعا جواب روشنی دریافت نمیکنید دلیلش هم اینه که انقدر تفاوت ظریفی بین این دو وجود داره که توضیحش رو کمی سخت میکنه.

مارکتینگ و تبلیغات از رشته های بسیار نزدیک هستند که دارای مفاهیم مشترک زیادی هستند اما در عین حال از جهت‌های بیشماری با هم تفاوت دارند، برای آشنا شدن با این تفاوت‌ها و دانستن اینکه استفاده از کدام یک به عنوان یک کسب و کار نوپا برای شما مفیدتر است لازمه اول با مفاهیم پایه ای هرکدام آشنا شوید

 

مارکتینگ چیست ؟

مارکتینگ به زبان ساده به ابزارهای ارتباط بین شرکت ها و مخاطبان هدفشان اطلاق میشود .طبق تعریف انجمن مارکتینگ آمریکا مارکتینگ  :  " یک وظیفه سازمانی است که شامل مجموعه ای از فعالیت‌هاست که برای خلق،  مبادله و ارائه ارزش به مشتریان و مدیریت ارتباط با مشتریان با هدف کسب سود برای شرکت و سهامداران آن انجام می شود.

مارکتینگ مخلوطی از تکنیک‌ها مانند: تقسیم بندی بازار، شناسایی گروه هدف و تحلیل بازار برای انتخاب استراتژی درست به منظور مشارکت مشتری و ارتقاء محصول است.

همه ارکان مارکتینگ بایستی جداگانه استفاده شوند و در عین حال بایستی با هم به کار گرفته شوند تا به یک هدف مشترک بزرگتر برسند .

مارکتینگ یک پروسه زمانبر است و نیازمند ساعت ها تحقیق و بررسی برای آماده کردن یک پلن موثر است مارکتینگ را باید به عنوان تنها ابزار کاربردی‌ای که میتواند ارتباط بین شما و مشتری را به بهترین شکل تسهیل کند در نظر گرفت

 

چهار عنصر اصلی که مارکتینگ را تشکیل میدهند : محصول، قیمت، مکان و پروموشن هستند. این چهار عنصر اولین بار توسط ادموند جروم مک کارتی بازاریاب معروف امریکایی معرفی شدند که به " 4 Ps marketing mix  " معروف است .

 

 

محصول

 

یک محصول چیزی است که تقاضا و نیاز مشتری را مورد توجه قرار میدهد. این محصول میتواند قابل لمس باشد و یا یک سرویس غیرملموس باشد

 

قیمت

 

این آیتم هزینه‌ای است که مشتری‌ها بابت محصول شما میپردازند.در واقع قیمت است که سودآوری شرکت را تعیین میکند و مشخص میکند یک شرکت موفق است یا خیر.

 

 

مکان

 

محصولات باید در  مکانی قرار بگیرند تا در دسترس مشتری ها باشند .

 

 

 

پروموشن

تمام وسایل ارتباطی که یک شرکت برای  ارائه اطلاعات در مورد محصول به کار میگیرد پروموشن در نظر گرفته میشوند .

پروموشن شامل عناصری مثل روابط عمومی، تبلیغات و ارتقاء فروش میباشد

 

 

 

 

تبلیغات چیست؟

تبلیغات به معنی فرمی از ارتباطات بازاریابی است که توسط شرکت ها و به منظور پروموت کردن یا فروش محصولات و سرویس ها انجام میشود. در اصل تبلیغات یکی از اجزاء یا زیرمجموعه‌های مارکتینگ است. به زبان ساده‌تر اگر مارکتینگ را یک کیک درنظر بگیرید، تبلیغات یک برش مهم از این کیک است.

 

 

هدف اولیه  تبلیغات تحت تاثیر قرار دادن رفتار خرید در مشتری است. برای دستیابی به این هدف، تبلیغات روی موقعیتی خلاق و همینطور رسانه ها تمرکز میکند. با این کار، تبلیغات آگاهی شما را درباره چیزی که باید ارائه دهید، افزایش میدهد.

 

طبق تئوری “Hierarchy of Effects”  یا " سلسه مراتب اثرات" ، یک فرد برای خرید یک محصول 6 مرحله را طی میکند که این مراحل : آگاهی، دانش، علاقه، ترجیح، اعتقاد و در نهایت خرید هستند .

این 6 مرحله خود به سه گروه تقسیم میشوند : آگاهی و دانش ( شناخت )، علاقه و ترجیح ( اثر) و اعتقاد و خرید (تمایل)

 

 

شناخت

در این مرحله، مصرف کنندگان اطلاعاتی را که از طریق تبلیغات به آنها ارائه می شود، پردازش می کنند بنابراین، تبلیغات باید اطلاعاتی در مورد مزیت محصول ارائه دهد تا منافع مخاطبان هدف را جلب کند.

 

 

اثر

وقتی مصرف کنندگان در این مرحله هستند یعنی میتوانند  به برند وابستگی داشته باشند بنابراین تبلیغات باید جنبه های احساسی مخاطبان را درگیر کند

 

 

تمایل

این مرحله، مرحله ای است که خریداران خرید میکنند یا به روشنی نشان میدهند که قصد خرید دارند. در این مرحله تبلیغات به روشی برای سرعت بخشبدن به  فرآیند خرید تبدیل می شود.

 

چگونه تبلیغات و مارکتینگ متفاوت هستند ؟

حالا سوال مهم این است که این دو چگونه متفاوت هستند؟

همونطور که در بالا اشاره شد مارکتینگ به ما یک تصویر جامع از اینکه یک شرکت چگونه محصولات و سرویس هایش را پروموت، منتشر و قیمت گذاری میکند میدهد و تبلیغات از اجزای سازنده این تصویر جامع است. به غیر از تبلیغات، یک مارکتینگ پلن شامل اجزای دیگری مثل روابط عمومی، استراتژی های فروش و توزیع است . همه این عناصر بایستی مستقل و در عین حال وابسته به یکدیگر کار کنند تا بتوانند هدف مشترکشان در مارکتینگ را تحقق ببخشند.

جالبه بدونید که بیشترین هزینه‌ای که در پلن‌های مارکتینگ در نظر گرفته میشود مربوط به تبلیغات است . البته دانستن علتش سخت نیست، یک کمپین تبلیغاتی اجرا شده‌ی خوب در کانال‌های زیادی منتشر میشود و برای ایجاد اثر مطلوب پتانسیل بالایی دارد. در ضمن لازم به ذکر است که ایجاد یک پلن مارکتینگ به طور معمول زمان کمتری نسبت به ایجاد یک کمپین تبلیغاتی میبرد اما از آنجاییکه مارکتینگ شامل رشته‌های متنوعی مثل: آنالیز بازار، تحقیقات بازار، ثثبیت موقعیت و تقسیم بندی بازار است، نسبت به تبلیغات به استراتژی های بیشتری نیازمند است.

به زبان دیگر، تبلیغات، مارکتینگ را به وسیله ایجاد سروصدای درست در مورد محصول یا سرویس شرکت ساپورت میکند و کنجکاوی را در ذهن مخاطب هدف ایجاد میکند اما نهایتا در جهت همسو و پشتیبانی از کل پلن مارکتینگ گام بر میدارد.

.

مطمئنا قبل از اینکه فضای تبلیغاتی مد نظر خود را در هر فرمتی خریداری کنید (و یا یک مسئول PR  استخدام کنید)، باید تحقیقات بازار خود را برای تعیین مخاطبان هدف و بهترین راه برای رسیدن به آنها به صورت کامل انجام دهید.

این تحقیقات نهایتا ممکن است به ضرورت استفاده از یک پلت فرم رسانه های اجتماعی مانند Instagram ختم شود و یا ممکن است به این نتیجه برسید که بهتر است تبلیغات را در رسانه های چاپی سنتی انجام دهید

در هر صورت، هنگامی که تحقیق شما کامل شد،  می توانید شروع به توسعه استراتژی های مارکتینگ خود کنید و سپس دومینو شما شروع میشود.

نظرات 1 + ارسال نظر
Daneshjoo سه‌شنبه 23 مرداد 1397 ساعت 12:37 http://haminhavaly.rozblog.com

سلام
چه وب خوشگلی داری. به منم سر بزن!

.
.
.



http://haminhavaly.farafile.ir/


http://farafile.ir/?ref=331

haminhavaly.rozblog.com

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.