سارمینا

سارمینا

نقاشی ,مد و فشن , کاردستی , افراد مشهور , مدل لباس , آشپزی , دکوراسیون , سفر
سارمینا

سارمینا

نقاشی ,مد و فشن , کاردستی , افراد مشهور , مدل لباس , آشپزی , دکوراسیون , سفر

بیوگرافی سپیده افشار خواننده ایرانی




وی زاده ۲۴ دی ۱۳۵۴ در اصفهان از پدری کرد کرمانشاهی و مادری روسی الاصل بدنیا آمده و هم اکنون ساکن شهر لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیا، آمریکا است.

سپیده در مصاحبه‌های با بهزاد بلور از بی‌بی‌سی فارسی، گفت که به ورزش بوکس تایلندی می‌پردازد، به موسیقی راک و هارد راک علاقه دارد و از علاقه‌مندان به کارهای لینکین پارک، اوانسنس، آزی آزبورن، متالیکا و رامشتاین است.

بیوگرافی سامی بیگی







سامان بیگی ملقب به سامی متولد ۲۳نوامبر ۱۹۸۲(۳اذر۱۳۶۱) در تهران است. او در سن ۱۴ سالگی به همراه خانوادهٔ خود از ایران خارج شده وبه کشور سوئد نقل مکان کردند. سامی در خانواده‌ای هنردوست متولد شد. پدر او شهرام بیگی می‌نوشت و می‌نواخت وبه همین دلیل یه جورایی موسیقی از کودکی در خونش جریان داشت و او به دلیل اینکه علاقه زیادی به ساز‌های مختلف از جمله گیتار داشت رشته تحصیلی خود را بر همین مبنا برگزید و وارد دانشکده موسیقی(university of life) شد. سپس از طریق اشنایی با ادی وارد گروه بلک کتس شد وبه امریکا رفت وحاصل این همکاری ۲ ساله سامی با بلک کتس Realese یک البوم موفق به نام Dimbology بود که توانست سامی را در عرصه موسیقی به موفقیت برساند. وی توانایی‌های خودرا نه تنها در عرصهٔ خوانندگی بلکه در نوشتن بسیاری از اهنگ‌ها نیز به اثبات رسانید چراکه در این البوم بسیاری از lyrics اهنگ‌ها نوشته خود سامی است او بعد از جدایی از گروه که خود دلیلش را به دست اوردن تجربه‌های بیشتر وازادی ذهن وعمل بیان می‌کرد به دبی رفت ودر ان جا طی همکاری با کمپانیEMA توانست اهنگ‌های بسیار زیبایی از جمله اهنگ تو-دنیا مال ماست- این عشق- بازیم میده - ای جونم- -بروx2 ارائه دهد که همهٔ این کارها نشان از موفقیت روز افزون سامی می‌داد. اما اوج کار سامی بیرون دادن اهنگ این عشق بود که توانست سامی را به موفقیت بیشتری برساندویکی از دلایل موفقیت این اهنگ داشتن یک lyrics خوب که باز هم نوشته خود سامی بود.

راه های درمان شوره سر


درمان طبیعی شوره سر



شوره سر یک اختلال شایع می باشد که سبب خارش سر می شود. اگر چه شوره سر، یک اختلال تهدید کننده زندگی شخص نمی باشد، ولی ممکن است به صورت دائمی وجود داشته باشد و فرد را آزار دهد.






شوره سر

در صورت بروز این مشکل شما دو راه پیش روی خود دارید:


یکی این که با درمان های گران قیمت نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید.

دوم این که می توانید با راه های طبیعی و کم هزینه، آن را درمان کنید.

این راه های طبیعی را می توانید در منزل استفاده کنید:


1- هر روز موهای خود را شانه بزنید. با شانه زدن، گردش خون را در ریشه های موی خود تسریع می بخشید. سر خود را خم کنید و از پشت گردن تا بالای موهای خود را شانه کنید. بلافاصله بعد از شانه زدن با انگشتان، پوست سر خود را ماساژ دهید تا به تسریع گردش خون کمک کنید.


2- سر خود را همیشه تمیز نگه دارید. سرکه رقیق شده با مقداری آب را روی سر خود بریزید و با پارچه سر خود را ببندید. اگر ترجیح می دهید که سوزش را احساس نکنید می توانید از روغن نارگیل به جای آن استفاده کنید. پس از قراردادن روغن نارگیل بر روی سر، با انگشتان خود، سر را ماساژ دهید و یا شانه بزنید. بعد از 10 تا 15 دقیقه، سر خود را با آب داغ (در حدی که نسوزید) بشویید.

اضطراب و استرس از جمله عوامل مهم در بروز شوره سر هستند. لذا با حفظ آرامش، به رفع شوره سر خود کمک کنید

3- عادات غذایی خود را اصلاح کنید. اگر شما از درون سالم باشید، باید بدن شما از بیرون هم نشانگر سلامت درون شما باشد. با مصرف میوه و سبزیجات به میزان لازم، شوره سر تحت کنترل درمی آید.


4- بعد از زدن شامپو، در مرحله آخر آبکشی، موهای سر خود را با مخلوط آب و یک قاشق غذاخوری آبلیمو بشویید. این کار نه تنها از بروز شوره جلوگیری می کند، بلکه درخشندگی خاصی به موهای شما خواهد داد.


5- اگر از شوره سر خود شدیداً رنج می برید و مقدار آن بسیار زیاد است، می توانید از این درمان ها در طول شب بهره ببرید.

قبل از خوابیدن، سر خود را به روغن بچه آغشته کنید. سر خود را با روسری ببندید تا بالش کثیف نشود. صبح روز بعد سر خود را با شامپو بشویید. این کار را تا از بین بردن کامل شوره سر ادامه دهید.

روش دیگر این است که یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کرده و آن را قبل از خوابیدن، روی سر خود بمالید. با پارچه سر خود را پوشانده و بخوابید. فردا صبح، سر خود را با شامپو بشویید.


6- اضطراب و استرس از جمله عوامل مهم در بروز شوره سر هستند. لذا با حفظ آرامش، به رفع شوره سر خود کمک کنید.

5 راز خوش تیپی هیلاری داف





1. شکل بدن


هیلاری داف بدن مستطیل شکلی دارد ، این شکل را کامرون دیاز ، ریچل هانتر و نیکل کیدمن نیز دارند که شبیه ساعت شنی است به گزارش پرشین وی ولی فرق آن این است که در آن کمر مشخص نیست. هیلاری با دقت زیاد لباس هایی را انتخاب می کند که به او بیاید، او در این بین از رنگ های بسیار روشن ، انواع مدل های چاپی و جزئیاتی نظیر زنجیر و گردنبندهای مهره ای و بسیاری دیگر از وسایل تزئینی به شکل های مختلف استفاده کرده و سعی میکند توجه را از ناحیه کمر برگردانده و در عوض از کمبربند برای باریک تر نشان دادن کمر استفاده می کند.


2. لبخند زیبا


هیلاری لبخندی پراحساس به همراه دندان های سفید دارد که توجه را به ناحیه دهان معطوف می کند. او ترجیح می دهد که رنگ لب هایش را خنثی نشان دهد ، به این منظور برق لب یا رنگ صورتی یا هلویی را به کار می برد. برای مراسم خاص از رنگ قرمز استفاده می کند. به گزارش پرشین وی برای ظاهر بهتر از خمیردندان سفیده کننده و همینطور به طور روزانه نخ دندان می کشد. استفاده از دهانشوییه به شما احساس شادابی می دهد. لبخند زیاد شادی و طراوت را برای صورت به ارمغان می آورد. یک خمیر دندان نرم را در شکر و وازلین غوطه ور کرده و از این مخلوط به عنوان لایه بردار لب ها استفاده کنید. وقتی خشک شده و جذب پوست شد با آب بشویید.


3. آرایش


هیلاری داف بسیار از رنگهای طلایی و صورتی برای رنگ های آرایشی خود استفاده می کند. و از ترکیب آنها با هم ظاهری فوق العاده می سازد. او از کرم پودر های روشن استفاده کرده و آن را به طرف بیرون بینی پخش می کند. زیر کانسیلر چشم (پنهان کننده پف و سیاهی زیر چشم) باید حداقل دو درجه روشن تر از کرم پودر باشد. هر دو رنگ را به خوبی ترکیب کنید تا صورتی یکدست پدید آورید. رژ گونه صورتی در استخوان گونه آرایش هیلاری داف را کامل می کند. در حالی که لبخند می زنید رژ گونه را بزنید.


4. چشمان دودی


از رنگ های روشن اکلیلی بر روی پلک استفاده کرده و همراه آن از رنگ تیره تر در بین خطوط استفاده کنید و آنچنان آنها را در هم بیامیزید که وقتی چشمان خود را می بندید خط بین آنها مشخص نباشد. از یک رنگ روشن مشخص زیر استخوان ابرو استفاده کرده و آن را با کمان ابرو ترکیب کنید. به گزارش پرشین وی پودر قهوه ای تیره را برای خط دادن به پلک بالا و پایین به کار ببرید.مژه های بالا را فر کرده و از ریمل تیره استفاده کنید. یک لایه نازک از ریمل به مژه های پلک پایین آرایش چشم دودی را کامل می کند.


5. کم کردن وزن


هیلاری داف تمام قسمت های چاق خود را لاغر کرده و اکنون ظاهر بسیار زنانه تری پیدا کرده است. رژیم او گوشت زیاد و کربوهیدرات کم است و معمولا چندین وعده غذایی کوچک در طول روز دارد. او از وعده های غذایی زیاد و همچنین غذاهای پرچرب به خصوص در سفر خودداری می کند. تمرین های پیلاتس ، ورزش های کاردیو و دستگاه الیپتیکال ترینر حداقل سه بار در هفته از رازهای کاهش وزن وی محسوب می شود.

شکست در عشق و راه های درمان احساسات


اگر به تازگی شکست عشقی داشته اید این مطلب را حتما بخوانید



موسیقی غمگین، فیلم های رمانتیک و کتاب های عاشقانه ممنوع اند. حداقل تا زمانی که هنوز خودتان را پیدا نکرده اید و داغی این عشق شکست خورده برایتان کم نشده است.


اگر از ناکامی شما در عشق مدت هاست که می گذرد، به احتمال زیاد همچنان دچار احساسات و هیجانات منفی هستید، البته نه به شدت روزهای اول. گاهی ساعت ها به معشوق خود فکر می کنید و هر از چندگاهی وجودتان پر از اندوه می شود، خاطرات گذشته تازه می شوند و ناامیدی دوباره به جانتان می افتد، در این شرایط کارهای زیر در سازگاری به شما می تواند تا حدودی کمک کننده باشد.
1 - قبول کنید که همه چیز تمام شده است
در این برهه که مدتی است رابطه شما تمام شده است، پذیرش واقعیت برای شما راحت تر است. اولین قدم به سمت آینده ای روشن و مثبت این است که قبول کنید عشق تان را از دست داده اید. به واقع همانند تمامی درمان های روانشناختی، اولین قدم جهت بهبود، پذیرش مشکل است.
2 - مواظب باشید که عشق به نفرت تبدیل نشود
بعد از مدت کوتاهی وارد مرحله نفرت می شوید و فقط دوست دارید فریاد بزنید تا احساسات خود را خالی کنید، به شدت از همه چیز خشمگین هستید و هر قدر فرایند جدایی بیشتر طول بکشد، این خشم بیشتر خواهد شد. هم از خودتان عصبانی هستید هم از معشوق قبلی تان؛ اما بعد از مدتی به این نتیجه خواهید رسید که این جدایی اجتناب ناپذیر بوده است.
در واقع این خشم و غلیان احساسات خیلی طولانی نخواهد بود. سعی کنید کارهای مثبت انجام دهید تا از آنها انرژی بگیرید. سعی نکنید نفرت را جایگزین عشق کنید چون خود همین نفرت در شما احساسات متناقضی را به وجود می آورد که می تواند برایتان دردسرساز شود.
3 - خاطرات را دور بریزید
تمام چیزهایی که ممکن است شما را به یاد معشوق بیندازد را دور بریزید، مثل آهنگ ها، و وسیله ها. در این زمان باید از هر چیزی که برایتان یادآور خاطره ای است دوری کنید، حتی چیزهایی وجود دارند که به طور ناخودآگاه وقایع گذشته را به شما یادآوری می کنند، باید حواستان به آنها هم باشد. یک جعبه دستتان بگیرید و در اتاق بچرخید و هر چه را احتمال می دهید شما را به یاد او بیندازد در آن بگذارید حتی اگر خیلی کوچک باشد. بعد این جعبه را تا جایی که می توانید از خود دور کنید.
4 - بر ویژگی های مثبت خود تمرکز کنید
در این برهه به احتمال زیاد نظر مثبتی نسبت به خود ندارید و دائما در مورد خود منفی صحبت می کنید و شاید خود را لایق زندگی ندانید اما مطمئنا شما همچنان فرد ارزشمندی هستید که دارای ویژگی های مثبت فراوانی است اما شرایط شما قدرت دیدن این توانایی های مثبت را از شما گرفته است.
پس بهتر است در گوشه ای بنشینید و لیستی از ویژگی های مثبت خود تهیه کنید؛ ویژگی هایی که قبل از عاشق شدن شما وجود داشت و همچنان نیز وجود دارد. با این کار دید مثبتی به خود پیدا خواهید کرد و خود را سزاوار دوباره زیستن خواهید دانست.
5 - از پیشگویی خودکامبخش بپرهیزید
بسیاری از افرادی که در عشق ناکام می شوند، باور دارند که دیگر عشق را تجربه نخواهند کرد و شخص دیگری آنها را دوست نخواهد داشت. جالب آنکه گاهی اوقات این باور به وقوع می پیوندد زیرا این افراد از پیشگویی خودکام بخش استفاده کرده اند. این اصطلاح روانشناسی بدین معنا است که مسئله و تفکری واقعیت می یابد، چون فرد انتظار واقعیتش را داشته و به گونه ای رفتار می کند که باعث اتفاق افتادن آن می شود.
شما و همه انسان ها لیاقت دوست داشته شدن و عاشق شدن را دارید اما هر قدر فردی بیشتر بگوید: «من هرگز عشقی نخواهم یافت» احتمال وقوع چنین انتظاری افزایش می یابد؛ زیرا مثلا کمتر وارد گروه های اجتماعی می شود؛ برخورد دیگران را بیشتر کینه جویانه برداشت می کند، روابط سردتر با دیگران برقرار می کند؛ از کوچکترین رفتاری، فاجعه می سازد اما به طور متضاد، هر اندازه افق دیدگاه کسی روشن تر باشد، مثلا بگوید: «من چنان آدم شاداب و باطراوتی هستم که حتما همدمی پیدا خواهم کرد.» پیشگویی آینده عشقی او نیز روشن تر خواهد بود.
6 - از اشتباهات خود عبرت بگیرید
بعد از اینکه از دست احساسات منفی رها شدید، می توانید به رابطه گذشته خود به عنوان یک تجربه آموزنده بنگرید. در مورد علت جدایی و اینکه چه چیزی در نهایت باعث ناسازگاری شما شد بیندیشید. با اجرای این مرحله مطمئن خواهید شد که دیگر اشتباهات گذشته که در انتها منجر به جدایی خواهد شد را در رابطه جدیدتان تکرار نخواهید کرد.
7- به خودتان زمان دهید
گذشت زمان سبب می شود بتوانید منطقی تر در مورد گذشته خود بیندیشید. به قول سعدی:
سعدی به روزگاران مهری نشسته بر دل – بیرون نمی توان کرد الا به روزگاران
توصیه هایی که باید جدی بگیرید :
1 - برای بهتر کنار آمدن با قضیه، سعی کنید نگرانی ها، احساسات ضد و نقیض و غم هایتان را بنویسید. بی پرده بنویسید و نوشته هایتان را دور بریزید. تنها آن بخشی از نوشته ها باید نگه داشته شوند که در آنها به شکلی منطقی درباره دلایل این شکست، تقصیرات دو طرف، مشکلات موجود و غیرقابل حل و تاثیرات این مشکلات در دراز مدت نوشته اید.
2 - به مکان هایی که از آنها خاطره دارید نروید. نمک به زخم خود نپاشید و سعی نکنید با هر بهانه ای به یاد این رابطه تمام شده بیفتید.

3 - موسیقی غمگین، فیلم های رمانتیک و کتاب های عاشقانه ممنوع اند. حداقل تا زمانی که هنوز خودتان را پیدا نکرده اید و داغی این عشق شکست خورده برایتان کم نشده است.
4 - در جمع، وقتی سوالی از دلایل شکست عاطفی تان پرسیده می شود، بدون شرم و با خونسردی توضیح دهید. سفره دلتان را برای همه باز نکنید و چهره یک آدم مظلوم درد کشیده و جفا دیده را به خود نگیرید. جلب ترحم فقط باعث می شود دیرتر قد راست کنید و از این مشکل بیرون بیایید.
5 - درهای قلبتان را به روی دیگران نبندید. دنیا تمام نشده و اگر این رابطه به پایان رسیده، ممکن است یک رابطه کامل تر، کم تنش تر و منطقی تر در انتظار شما باشد. عشق اول یک افسانه است. عشق هرگز نمی میرد هم همین طور. پس برای آدم های اطرافتان گارد نگیرید.
6 - اگرچه توصیه کردیم درهای قلبتان را روی دیگران نبندید اما باید بدانید که خیلی زود هم نباید وارد یک رابطه دیگر شد. پرت شدن شما از یک شکست عاطفی به یک رابطه جدید به معنی جایگزین پیدا کردن برای آدم قبلی و تلاشی چشم بسته برای کسب آرامش و تکیه گاه است. انتخاب در این شرایط بسیار پرخطر و کورکورانه خواهد بود. حتی اگر خودتان فکر کنید که خیلی عاقلانه دارید تصمیم می گیرید، اما شرایط روحی شما باعث می شود منطقتان کمرنگ تر شده و دوباره خود را در معرض تکرار شکست قرار دهید. پس حداقل تا 6ماه یا تا زمانی که داغ عشق قدیمی برایتان کمرنگ نشده، وارد رابطه دیگری نشوید.

14 راه برای تقویت اعتماد به نفس خانم ها


چهار نقطه روی صورت هست که می تواند کل صورت شما را بهتر نشان دهد. گوشه های داخلی تیره چشم ها، گوشه های خارجی چشم ها، دو طرف بینی و دو طرف دهان. روی این قسمت ها کرم پودر بمالید.


1. پوست خود را بهتر کنید.

چهار نقطه روی صورت هست که می تواند کل صورت شما را بهتر نشان دهد. گوشه های داخلی تیره چشم ها، گوشه های خارجی چشم ها، دو طرف بینی و دو طرف دهان. روی این قسمت ها کرم پودر بمالید.



2. از آینه دوری کنید.

وقتی خانم ها زمان زیادی را صرف ظاهر خود می کنند و به چیزهای دیگر رسیدگی نمی کنند، کمتر خوشحال هستند. ما نمی گوییم به ظاهرتان اهمیت ندهید. ولی افراط در رسیدن به ظاهرتان، حواس شما را از جنبه های دیگر زندگی پرت می کند.



3. راست بایستید.

مهم نیست هیکل شما چطور باشد، بلکه باید اعتماد به نفس داشته باشید. سعی کنید نافتان را به سمت ستون فقراتتان عقب ببرید، شانه هایتان را عقب داده و سینه را به جلو بدهید. راست ایستادن را اینگونه تمرین کنید.




4. به پوستتان رنگ بدهید.

اگر پوستتان خیلی رنگ پریده است با کرم های برنزه ظاهر سالمتری به خود بدهید (هرچند که برنزه کردن واقعی درست نقطه مخالف سلامتی است). مالیدن چند قطره کرم برنزه به همراه کرم مرطوب کننده به پوست شما رنگ بیشتری می دهد.


5. پوست اندازی کنید.

یکی از سریعترین راه های روشن و تازه کردن پوست این است که پیش پزشک بروید و با اسید سالیسیلیک 20 درصد پوست اندازی کنید یا در خانه ماسک مخلوط ماست و عسل به پوست صورتتان بمالید – ماست ساده یا پر چرب سرشار از اسید لاکتیک است و عسل آرامبخش و ضد باکتری است. این کار موجب لایه برداری پوست و رو آمدن پوست تازه می شود.



6. رنگ موی خود را عوض کنید.

یک تحقیق در دانشگاه ترنت ناتینگهام انگلستان کشف کرده است که خانم هایی که موهای خود را رنگ می کنند در محل کار اعتماد به نفس بیشتری دارند. آنها بعد از اینکه موهای خود را رنگ کردند، احتمال درخواست افزایش حقوق و به چالش کشیدن رئیس یا عدم درگیری با همکار در آنها افزایش یافت.


7. عرق نکنید.

افرادی که به شدت دچار تعریق کف دست یا زیربغل یا فرق سر هستند می توانند نزد پزشک رفته و تزریق بوتاکس انجام دهند. بدین ترتیب بدون آنکه از دست دادن با کسی ترس داشته باشید، احساس هزاران بار بهتری خواهید داشت.




8. کیف پول خود را مرتب و تمیز کنید.

هر هفته زمانی را صرف تمیز کردن کیف پول خود کنید. رسیدها، کارت ویزیت ها و تکه کاغذها را دور بیندازید. مرتب کردن و مدیریت کردن چیزهای کوچک و مهم می تواند به شما کمک کند که احساس کنید کنترل زندگی خود را در دست دارید.


9. احساس کنید که یک سایز کم کرده اید.

خانم هایی که عطرهایی با طعم گل و ادویه به خود می زنند، لاغرتر از آنچه هستند به نظر می رسند. پس اگر نگرانی از وزن تان، اعتماد به نفس شما را از بین می برد، این موضوع می تواند به شما آرامش بیشتری بدهد.


10. تماس چشمی برقرار کنید.

وقتی با کسی حرف می زنید، در چشم او نگاه کنید. این کار عادت افرادی با اعتماد به نفس بسیار بالاست. اگر طرفتان متوجه عدم اعتماد به نفس در شما نشود، شما هم متوجه آن نخواهید شد.


11. آراسته باشید.

تحقیقات نشان داده اند که خانم هایی که آراسته هستند، اعتماد به نفس بیشتری دارند. الیزابت لمباردو، روانشناس و نویسنده می گوید: «وقتی خانم ها به خودشان می رسند و خود را آراسته می کنند، اعتماد به نفس بیشتری می یابند.»



12. قوز نکنید.

این کار را فقط جهت درست کردن نحوه نشستن یا پشت درد انجام ندهید. طبق پژوهشی در دانشگاه دولتی اوهایو، خم شدن و قوز کردن به روی میز باعث می شود که افکار مثبت کمتری درباره خودتان داشته باشید.


13. لباس های اضافی خود را ببخشید.

این کار حس انجام یک کار خوب را می دهد و به کمدتان نظم می بخشد.



14. موهایتان را سشوار بکشید.

پیرایشگری در سالن زیبایی ماری رابینسون شهر نیویورک می گوید: «هر وقت می خواهم شروع به سشوار کشیدن موهای کسی بکنم، همیشه از جلوی موهای او شروع می کنم. وقتی خانمی موهایش را سشوار می کشد، طور دیگری رفتار می کند. وقتی می خواهد از سالن خارج شود، شانه هایش را عقب داده و راست تر راه می رود و حس بهتری دارد.»

5 راز زیبایی پوست




بخوردادن سبب پاکسازی عمیق منافذ پوست می شود و گرد و غبار ذرات اضافی چربی را می زداید، وضعیت خونرسانی پوست را بهبود می بخشد و پوست را برای پاکسازی عمیق توسط ترکیبات ویژه آماده می کند.

 

▪ یکم: ابوعلی سینا در کتاب قانون در مورد زیبایی پوست صورت آورده است: بدان که تا خون بیشتر به سوی پوست آید صفا و روشنی و سرخی مطبوع و زیبایی پوست بیشتر می شود.

 

با این همه که مسأله اساسی رسیدن خون است، اما باید برای حفظ زیبایی پوست تن را از گرما، سرما و از باد حفظ کرد.

 

مواد تناولی برای تولید خون خوب به کار می آیند. نخود، تخم مرغ نیم بند، آبگوشت و انجیر بخورند. انجیر خون بسیار خوب و مناسب برای زیبایی پوست تولید می کند.

 

کسی که از بیمای تازه برخواسته و رنگ رخساره اش زشت شده است و می خواهد آن را به رنگ طبیعی برگرداند، انجیر خشک و خرمای کال بخورد که این هر دو خون خوب و پوست لطیف را افزایش دهند و همچنین چند روز پیاپی ناشتا شیر بنوشد.

 

سیزی های خوب و مناسب و زیبایی بخش رخسار عبارتند از: ترب، تره، پیاز و کلم و سیر، که بر دوام بخورند تا خوب باشد. زعفران نیز اگر در غذا باشد خوب است

 

▪ دوم: پوست را مرتب تمیز کنید روش زیر را سه بار در هفته برای زدودن سلول های مرده پوست انجام دهید.

 

گل سرشوی، آردنخودچی و گرد چوب صندل را به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید این ترکیب را در ظرفی که هوا به آن نفوذ نکند قرار دهید: یک قاشق چایخوری از این ماده را با آب مخلوط نمائید تا خمیری حاصل شود. این خمیر پوسته ها و آلودگی های پوست را می زداید.

 

از میوه های فصلی به جای ماسک صورت استفاده کنید زیرا از لحاظ اقتصادی به صرفه بوده خاصیت مرطوب کنندگی بالائی دارند برای این کار مغز میوه ها را بچلانید یا آنها را در مخلوط کن بریزید و بعد پیش از این که ویتامین ها خاصیت خود را از دست بدهند فورا آنها را روی پوست بمالید. انگورها سرشار از ویتامین ها و نمک های معدنی می باشند. برای از بین بردن چین های اطراف چشم و دهان می توانید روی آنها آب انگور بمالید این عمل موجب مرطوب شدن، دفع سموم و تقویت پوست می شود.

 

▪ سوم: بخوردادن سبب پاکسازی عمیق منافذ پوست می شود و گرد و غبار ذرات اضافی چربی را می زداید، وضعیت خونرسانی پوست را بهبود می بخشد و پوست را برای پاکسازی عمیق توسط ترکیبات ویژه آماده می کند.

 

ابتدا دو لیتر آب را در یک ظرف کاملا تمیز بجوشانید، سپس آب را از روی حرارت بردارید، ۲قاشق سوپ خوری از پودر بخور (گیاهی) در آب بریزید سپس سر خود را بالا ظرف آب بگیرد و یک حوله تمیز روی سر خود بیندازید. برای پوست های خشک، معمولی، و چروک دار حدود ۵دقیقه بخور کافیست ولی برای پوست های چرب ۵ ۱۰دقیقه بخور لازم است. اگر از آب تنها استفاده می کنید مدت بخور باید طولانی تر باشد و سپس صورت و گردن را با حوله تمیز خشک کنید و اکنون پوست آماده لایه برداری عمقی است.

 

▪ چهارم: کمپرس کردن وسیله مناسبی برای جداکردن اتصالات سست لایه شاخی و مرده پوست می شود. این روش برای پوست های خشک و حساس بهتر از بخوردادن است، ابتدا آب را بجوشانید سپس پودر بخور را اضافه کنید و ۵دقیقه در ظرف را ببندید و سپس محتوی ظرف را از صافی عبور داده و در ظرف دیگر بریزید و سپس با یک حوله نرم و تمیز یا یک پارچه نخی کاملا تمیز که در آن ۲سوراخ برای چشمها باز کرده اند که آن را به محلول آغشته کنید و کمی آن را فشار دهید حوله را روی صورت بگذارید و به پشت دراز بکشید. تمرکز و تنفس آرام و عمیق به پوست شما آرامش بیشتر می دهد.

 

۵۱۰دقیقه کمپرس داغ کافیست، این عمل در درمان کمکی جوش های صورت و نواحی ملتهب پوست مفید است و به منظور برطرف نمودن چربی و کدروت از پوست های چرب می توانید بلافاصله پس از کمپرس داغ، از کمپرس سرد استفاده کنید

 

▪ پنجم: ماسک جوانه گندم علاوه بر پیلینگ، ماسک شاداب کننده پوست می باشد. جوانه گندم را در ظرفی ریخته و آن را آسیاب کرده یا خرد کرده و شیر یا ماست را آرام آرام به آن اضافه کنید و پس از بخور دادن پوست ماسک را با حرکات دورانی و از پایین به بالا روی پوست می مالیم و با حرکات چرخشی ماساژ می دهیم و سپس ده دقیقه قطعات خشک آن را از روی پوست برداشته، پوست را شستشو دهید.

 

عسل را در حرارت ملایم به صورت روان درآورده و شیر و آرد را به میزان مساوی آرام آرام به آن اضافه می کنیم (هر کدام سه قاشق غذاخوری) یک ماده خمیری یکدستی به دست می آید که آن را روی پوست بمالید و پس از ۲۰دقیقه دراز کشیدن و تنفس آرام و عمیق با پنبه آغشته به شیر ماسک را به صورت ملایم از پایین به بالا از روی پوست بردارید آنگاه پوست را با آب ولرم شستشو دهید.

عکس شهره صولتی و همسرش



شهره و همسرش دختری به نام طناز دارند شهره همیشه آهنگاش رو به طناز تقدیم میکنه

عکس هنرپیشه های قدیمی



سپیده بازیگر قدیمی که اسم اصلیش نسرین بوده




پوری بنایی که هنوزم زیبا و فریبنده هستن




سیمین غانم خواننده قدیمی که خوشبختانه بهشون هنوزم اجازه فعالیت میدن